زمین

چقدر دوست داشتم ما هم مثل این خانم بتونیم زمین رو پر شکوه و پر از صفا و دوستی ببینیم اما نه از اون بالا ٬ همین پایین!

 خیلی دوست داشتم بین کشورها و شهر ها مرزی نباشه٬ برای روابط انسانی آدمها حدی نباشه٬ همه به هم افتخار کنند ٬ همه همو دوست داشته باشند... همین پایین!

 ما هم بتونیم زیبایی های زمین رو ببینیم ٬ما هم حس قشنگ رهایی رو تجربه کنیم ٬ ما هم بخندیم تمام مدت ٬ همین پایین!

...

جنگ... انسانیت؟!

 

Daddy’s Home

 

“Mommy When’s daddy getting here”

“Soon, very soon” she said “The war’s over… no more worrying”

“Mom, look-the boat’s here”

A ladder dropped down Eventually, every one was unloaded

. Her husband Peter came ashore

Sign here,” the lieutenant said

Betty stood embracing the coffin

Peter… why » she asked

 

Rafael Tobar

The World’s shortest story

Steve Moss

قیام های شیعیان از همون کتاب

بعد از شهادت امام حسین ( ع) صد تن از شیعیان در کوفه اتحادیه ای مخفی  تشکیل دادند. شعار آنها خون خواهی حسین بود در اواسط سال ۶۵ هجری ٬ چهار هزار تن از قیام کنندگان به کربلا رسیدند و از فرات گذشتند. ولی در آنجا شکست خورده و تقریبا همه شان در زمستان ۶۶ از بین رفتند.این قیام زمینه ای شد برای قیامهای بعدی که شناخته ترین آنها عبارتند از :

- قیام مختار ثقفی . مختار از سرداران یزید بود که بعد از سخنرانی حضرت زینب تصمیم به خونخواهی گرفت. برای اینکار به تبلیغ شیعه پرداخت و مردم را به امامت محمد بن حنفیه ( پسر سوم علی این ابیطالب ( ع)) دعوت کرد بعد از جنگها و دلیری های فراوان وبعد از مرگ یزید کوفه را گرفت و تمام کسانی را که در حادثه کربلا دست داشتند کشت و سر عمر بن سعد و پسرش را برای مقابله به مثل از تن جدا کرد.مختار جنگهای بسیار کرد و تمام بین النهرین را گرفت و تا مرزهای ارمنستان پیش رفت.بعد از مرگ مختار بین النهرین باز به دست خلفای بنی امیه افتاد.

-قیام زید پسر امام زین العابدین ( ع) فرقه زیدیه زید را امام پنجم می دانند. مرکز فعالیت زیدیه حسینیان در یمن امروزی بودکه هنوز مذهب رسمی آنان زیدیه است و امام هم دارند .

 - قیام ابومسلم خراسانی٬ ابومسلم از طرفداران علی ابن ابیطالب (ع) در خراسان قیام کرد و و تا شام رسید و "مروان حمار " آخرین خلیفه بنی امیه را از خلافت انداخت و زمینه خلافت ابوالعباس سفاح را فراهم آورد .ابومسلم جامه سیاه به نشانه مخالفت با بنی امیه می پوشید عباسیان هم به همین دلیل سیاه برتن کردند و بدین ترتیب به سیاه جامگان معروف شدند.امامان شیعه اثنی عشری از امام اول تا امام ششم در دوران خلفای اموی و بقیه در دوران خلفای عباسی بوده اند.خلافت علاسیان 500 سال طول کشیدکه در این دوران وضع شیعیان به نسبت دوران امویان بهتر بود اگر چه قیام های متعددی صورت گرفت که همه به نوعی سرکوب شدند.

- قیام مردم طبرستان در زمان حکومت طاهریان صورت گرفت که موفق به تاسیس حکومت علویان شدند.

- قیام اسماعیلیه ٬در قرن سوم هجری شیعیان اسماعیلی( پیرو اسماعیل پسر امام صادق (ع)) در بحرین قیام کردند و حکومت قرامطه را تشکیل دادند.

-   قیامهای مسلمانان بعد از حمله مغول از جمله نهضت سربداران به رهبری شیخ خلیفه و بعد از او شاگردش حسن جوری ( که معرف حضور همه هست !).نهضت سادات مازندرانی ٬نهضت سادات گیلان ٬جنبش مشعشیان که تا دوران صفویه ادامه یافت.

- و اما بقول آذری ها اساس مسئله ! قیام اسماعیل صفوی که چون قصد دارم به تفصیل بنویسم باشه برای بعد!

دعای مادرانه

 

Prayer for Children Going to School

A new adventure awaits them
as they prepare for school 
Excitement for new possibilities
and fear of the unknown 
mingle in their hearts 
Thoughts of achievement and failure 
slow their footsteps 
Bless all children this day, O God 
Give them inquiring and discerning hearts 
courage to persevere in all they undertake 
  the gift of joy and wonder in all things
laughter and love to share with all 
and sure and certain knowledge 
of your unfailing love
 
Amen
 Vienna Cobb Anderson

نکاتی از یک کتاب

شیعه مذهب قیام است. در تاریخ هیچ مذهب و فرقه ای این همه قیام و شورش دیده نمی شود .قیام های شیعیان قیام ملی نبوده ٬بلکه همیشه قیام مذهبی بوده و کار به شمشیر و کشتار و قتل وشهادت رسیده است. قیامی که اگر بکشی ٬ به بهشت می روی و اگر کشته شوی باز هم به بهشت می روی.

ریشه این قیامها به عقیده شیعه درباره مشروعیت حکومتها  مربوط می شود.گرچه شیعیان به فرقه های متعددی تقسیم شده اند٬ ولی همه فرقه های شیعه درباره یک نکته مشترک و متفقند و آن اینکه : حضرت رسول اکرم ( ص ) به موجب وحیی که از طرف خداوند متعال به او رسیده بود٬ علی ابن ابیطالب (ع) را به جانشینی خود معرفی کرد٬ لذا جانشینی رسول خدا امری انتخابی و بیعتی نیست . همانطور  که خداوند محمد (ص) را رسول خدا کرد ٬ علی (ع) را هم جانشین او نمود.

اولین قیام شیعیان قیام امام حسین (ع) است که منشا تمام قیامهای بعدی و مرکز فکر شیعه خصوصا شیهع اثنی عشری است. برای شیعه اثنی عشری واقعه ای مهمتر از قیام حضرت حسین بن علی (ع)  وجود ندارد.

 کورت فریشلر نویسنده آلمانی که درباره امام حسین (ع) و واقعه عاشورا تحقیقاتی کرده ٬در کتاب  امام حسین و ایران می نویسد :

در هر کجا و هر دوره که یک حکومت استبدادی وجود داشته ٬بایه آن حکومت بر روی ترس بوده و حاکم سعی می کرده که ترس از خود را در دل مردم حفظ کند . چون می دانسته روزی که ترس از بین برود ٬ او دیگر حاکم نخواهد بود.شکنجه های هولناکی که در گذشته از طرف حکام بر مردم وارد می آمد ٬ فقط برای این بود که از او بترسند و فکر می کردند که هر قدر ترس مردم از آنها بیشتر باشد ٬ بایه حکومتشان محکم تر خواهد شد.

شیعه در تاریخ ایران تالیف رضا نیازمند

 

مدرسه ها وا شده !

یادم نمی آد آنقدر که این شش سال روز اول مدرسه ذوق کردم برای مدرسه رفتن خودم ذوق کرده باشم !

برای همین احساس دختر خانمی رو درک می کنم