سال نو

برای همه دوستان آرزوی سالی خوش و خرم همراه با موفقیت و سعادت دارم.

همیشه پیروز باشید.

تا بعد از تعطیلات

پ. ن. چه حس خوبی پیدا کردم وقتی به کسانی که از نزدیک نمی شناسمشون تبریک گفتم!

به استقبال بهار

Let Peace Prevail In This World

 

 

When you look for peace
then the peace lies within you
When you search for peace
then it is not hard to find
When you want to keep peace alive
then you allow white doves to fly over you
When you make peace with others
then the whole world live in your heart
When you let peace be in the world
then you live in wonderful world
When you allow peace flow around the world
then your hateness will go and love will flow
When you open the door for peace
then peace welcome to your lives.
Let the peace prevail in our wonderful world

Ravi Sathasivam

یه احساس خوب

دخترهای مدرسه تویه یه دفتر گل منگلی و کلی قلب و ستاره و جملات عاشقانه ٬یه سری سوال ردیف می کنند و میدهند به دوستاشون تا هر کس جداگانه جواب سوالها رو بنویسه که مجموعه خوندنی میشه !درسته دخترم به من نگفته بخون اما بالاخره دیگه ! من مادرم و باید از همه چیز سر در بیارم !

دیشب دیدم داره یکی از همین دفتر هارو با کلی دقت و حوصله پر میکنه٬صبح اما هنوز روی میزش بود !باز کردم ببینم مگه تمومش نکرده دیدیم در جواب این سوال که دوست داشتید کجا متولد می شدید؟ نوشته بود:

Where I was born is just perfect, I don’t want to be born somewhere else

آنقدر از دیدن این جمله خوشحال شدم انگار دنیا رو به من دادند امیدوارم همیشه همینطور به ایران افتخار کنه.

یه سوال دیگه :

The most hated person

جوابش :

Gorge W. Bush

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

راستی من هنوز نفهمیدم چرا اینجا به همه چی میگند بایرام ! امروز هم طبق معمول از صبح کله سحر همه دارند به خانمها تبریک می گند : بایرامینیز مبارک!

حالا واقعا روز زن رو باید تبریک گفت یا گرامی داشت؟!شاید برای کشورهائی مثل اینجا چندان فرقی نداشته باشه !اما برای کشور الهی ما نتیجه این روزها بند و زندان و اضطراب و تشویش و نگرانی و پتیشن و اعتراضه! حالا این تبریک گفتن داره؟!

 

بهشت

 

یکی دیگر از واژه هائی که انسانها را دچار سرگشتگی می کند واژه " بهشت " است.

شما انسانهای زمینی این مکان را مانند مکان دنیوی در نظر می پندارید مانند یک خواربارفروشی که در یک ساختمان مشخص و در خیابان مشخص قرار دارد اما اینطور نیست ! شما در هر کجا که باشید می توانید با انتخاب خودتان در شرائطی بهشتی و یا وضعیتی جهنمی زندگی کنید حتی در عالم ارواح نیز کسانی که در بهشت زندگی می کنند زندگی بسار دلپذیری دارند اما کسانی نیز هستند که در جهنم زندگی می کنند. این تماما بستگی به انسانها دارد.

ممکن است سوال کنید : پس چرا بعضی از انسانها تا این اندازه بد اقبال هستند ؟"

 پاسخ شما این است : این رفتار و طرز نگرش شما در قلب و ذهنتان است که این وضعیت را پدید می آورد. اوضاع و شرائط انسانها آن گونه که در ظاهر آشکار می شوند نمی باشد. فقط خداوند قادر به دیدن همه چیز است و می تواند قلب و ذهن انسانها را مانند آیینه ای ضفاف ببیند و حقیقت موجود را مشاهده کند.

شما نیز می توانید بگویید یک انسان در چه وضعیتی به سرمیبرد: بهشتی یا جهنمی.کسانی هستند که دارای ثروت و مال دنیوی هستند اما یا بدبخت و غمزده هستند یا معتاد به چیزی هستند و یا ازسلامت برخوردار نیستند. اشخاصی هم هستند که هم ثروتمند و هم خوشبخت وهم راضی و سالم هستند اینها فقط از کل نظام عقیدتی و باور یک انسان سرچشمه می گیرد و این که چه رفتاری دارد. .یک حالت روحی از تمام اعمال و اندیشه های یک عمر زندگی انسان تشکیل شده است.

 

  دعای واقعی این است که از خداوند بخواهید زندگیتان را طوری تنظیم کند که بنا به میل و رضایت و اراده خود او شکل گیرد

 

برگرفته از کتاب   بانوی بزرگ عالم  نوشته آنی کرکوود  برگردان فریده مهدوی دامغانی

این همه بی دقتی چرا؟!

نمی دونم این عکس رو قبلا دیدید یا نه ؟! عکس حسین درخشان در  مصر٬ آرامگاه محمد رضا پهلوی.

در نقشه رسما کشور ارمنستان  حذف شده ! درسته که از این مسئله آذری ها خوشحال می شند٬ اما  نکته داره ! بر دیوار آرامگاه ژاندارم منطقه هیچ سلیقه٬ دقت و ظرافتی در تهیه نقشه منطقه بکار برده نشده!

حالا باید دید این کار کدوم وطن دوستی! بوده؟

پ.ن. دریاچه رو هم نود درجه اونوری دوختند ! و ...

آخرت

شما در روی زمین اسیر بعضی واژه ها شده اید که برایتان مشکل آفرین هستند یکی از این واژه ها " نجات در آخرت " است. شما از چه چیز قرار است نجات پیدا کنید؟ این نجات به چه نحو اجرا خواهد شد ؟ لازم است که شما از ترسها و اندیشه های خودتان نجات پیدا کنید که ذهن شما را از خداوند منحرف ساخته اند. شما چگونه نجات خواهید یافت ؟

مسلما از طریق سحر و جادو و یا عبور دادن بدنتان از زیر آب ( اشاره به غسل تعمید ) نخواهد بود از طرفی هیچ نقشه  یا طرح مخصوصی نیز وجود ندارد که بتوانید از آن پیروی کنید. شما فقط از یک راه نجات پیدا می کنید و آن نیز بازگشت به سوی خدا خواهد بود. شرط نخست این است که قلبی صادق و مشتاق داشته باشید. تنها با نیاز و میلی مشتاقانه و صادقانه است که می توان با خداوند وحدت پیدا کرد و نجات آدمی ممکن می گردد در واقع شما باید از خودتان نجات پیدا کنید.

 

خداوند نه تنها خالق شما است بلکه حامی و رفیق و همدم و یار دائمی شما نیز هست.

شما انسانها  در روی زمین به این نتیجه اشتباه رسیده اید که دعا کردن به من با شخصی دیگر که شما به عنوان ماهیتی مقدس و معصوم و مطهر میدانید سهل تر و راحتر است . هنگامی که که شما به ما دعا می کنید ما نیز به نوبه خویش باید این دعا ها را به محضر خداوند برسانیم. ما هیچگونه کمک جادوئی یا ویژه ای از خود نداریم به که شما ارائه کنیم. ما نبز مانند شما یندگان خدا هستیم و مخلوق الهی هستیم. درست مانند شما. ما اعتقاد و ایمان راسخ داریم زیرا بارها و به کرات به وحدانیت و قدرت برتر الهی پی برده ایم. ما همیشه و بدون استثنا به این حقیقت بزرگ رسیده ایم که خداوند متعال به تمام دعاهای ما گوش می دهد و به آنها پاسخ می دهد.

میل دارم واژه دعا را مورد بررسی قرار دهیم. دعا یعنی صحبت کردن با خدا . هیچ دعائی بهتراز دعای دیگری نیست. شما با پدر  یا مادر یا دوست  یا کودکانتان چگونه سخن می گوئید؟ در اوقاتی که مشکل دارید و با اشخاص راجع به آن سخن می گوئید آیا با صدائی بلند و نا بهنجار شروع به صحبت کردن می کنید؟ و دست به عجز و التماس و لابه می زنید؟

خیر. مسلما نه. شما فقط با صدائی آهسته به توضیح دادن مشکلتان می پردازید. در هنگام دعا نیز فقط لازم است مشکلتان را بیان کنید. استفاده از واژه هائی مخصوص یا تکرار کلماتی زائد  اصلا لازم نیست  و بی فایده خواهد بود. هر دعائی به دلیل منحصر به فرد بودن هر انسان زنده با دعایی دیگر فرق دارد و بی نظیر می باشد.این شامل دعاهایی که شما از دوران کودکی در مدارس آموخته اید هم می شود  چنانچه این دعاها قادرند به شما کمک کرده شما رادر شرائط روحی مساعد برای تعمق و بدست آوردن آرامش لازم قرار دهند پس از ماهیتی مثبت برخوردارند.

 

 چیزی که می خواهم به مردم روی زمین بگویم این است که لازم نیست تا حد افراط در مراسم سنتی غرق و یا درگیر شوید و هرگز اجازه ندهید که بعضی از " باید " ها شما رااز خدا دور نگه دارند. شمانباید به هیچ چیز و هیچ کس اجازه بدهید که مانع برقراری ارتباط میان شما و خدا بشود. هیچ کس نمی تواند به شما بگوید اقکارتان چگونه باشد  و یا اساسا چه اندیشه هایی داشته باشید. هیچ راهی برای هیچ کس وجود ندارد  تا بتواند افکار شما را سانسور کند مگر خود شما.در واقع تنها شحصی که قادر است شما را از خدایتان دور نگه دارد خودتان هستید .

 

دعا یعنی سخن گفتن با خدا اما لازم نیست که شما دائما از خدا درخواست چیزهای گوناگون کنید شما می توانید و صحیح آن نیز همین است که بتوانید مکالمه ای با خدایتان برقرار سازید از نکاتی با خدا صحبت کنید که باعث تعجب و سرگشتگی شما می شود. از احساساتی که نسبت به اعضای خانواده اتان دارید با خدا درد و دل کنید. خدا به هر حال از هر چیزی آگاه است بنابراین چطور است از او بخواهید که به نیابت از شما وساطت کند . کارهایتان را برایتان هموار سازد؟

خداوند از هر چیز با خبر است او منتظر است تا شما مسائل و مشکلاتتان را با او درمیان بگذارید.

از خداوند بخواهید که درک و آگاهی جدیدی به شما ارزانی کند و شیوه  جدیدی به شما نشان بدهد تا بتوانید هر وضعیتی را مورد بررسی قرار دهید

برگرفته از کتاب   بانوی بزرگ عالم  نوشته آنی کرکوود  برگردان فریده مهدوی دامغانی