The Help

 

 

 

 

بالاخره تموم شد! The Help

 اولین کتابی که به زبون شیرین و بامزه افریقائی-آمریکائی خوندم گاهی فکر میکنی داری رپ میخونی! 

از او کتابهائی که خوندنش آدم رو به فکر وامیداره . گاهی دست از خوندن میکشیدم و افکارم پرواز میکرد به خیلی جاها ! به حرفها٬ به روابط آدمها! به شبیه سازی شخصیت ها با کسانی که میشناسم با خودم.  

از شخصیت Aibileen خوشم میاد از اینکه یه زن سیاهپوست در دهه ۶۰ باسواده متفکره صبوره کسی که دوستاش میتونن بهش اعتماد کنن و در کنارش آرامش داشته باشن از اینکه هر شب دعاهاشو مینویسه و یه لیست بلند بالا داره از اسمهای افرادی که میخواد براشون دعا کنه. 

 

شخصیت Minny رو هم دوست دارم شاید چون خیلی بی پروا حرفهاش رو میزنه کاری که خودم هیچوقت نتونستم و نمیتونم بکنم  

 

Skeeter رو خیلی دختر زشتی معرفی کرده با قد خیلی بلندش و موهای نافرمان که منو یاد جودی ابوت میندازه  از اینکه بلندپروازه مثل بقیه فکر نمیکنه به ادمها نگاه متفاوتی داره فارغ از رنگ و نژاد و برای رسیدن به هدفش ریسک می کنه یه جورائی بهش حسودیم میشه   

 

اونائی که کتاب ریشه ها رو خوندن و دوست داشتن از این کتاب هم خوششون میاد یه جورائی در ادامه ریشه هاست زندگی سیاهها سالها بعد از اورده شدنشون به آمریکا و شاید بد نباشه آدم بدونه چی شد که اوباما جائیه که الان هست و منظورش چی بود که گفت: ۶۰ سال پیش اجداد من رو توی کافه ها راه نمیدادن و من الان در کاخ سفیدم! 

چه کسانی زحمت کشیدن و زندگی خودشون رو به خطر انداختن تا تغییر ایجاد کنن تا بچه هاشون زجری رو که اونا کشیدن نبیین و نکشن... بگذریم. 

 

فیلمش رو  دارن میسازن یا ساختن هر چند تجربه ثابت کرده همیشه کتاب بهتر از فیلم میتونه احساسات و مفهوم رو منتقل کنه اما دوست دارم فیلم رو هم ببینم.  

 

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
ندا جمعه 26 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:51 ق.ظ

ترجمه فارسیشم هست؟

نمیدونم ندا جان !تو لپ تاپت سرچش کن

kardarmani جمعه 26 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:01 ب.ظ http://www.kardarmani.com

21987654148717.4168573757سلام
از این که گذاشتی نظر بدم ممنونم در ضمن اگر خواستی از اینترنت کسب درآمد کنی به سایت ما هم یک سری بزن:
http://www.kardarmani.com
اگر حاضر باشی با هم تبادل لینک کنیم

یک دسته گل بنفشه یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:28 ق.ظ

یادداشت شد و حتمن خریده میشه..اول برم ببینم کتابخونه نداره بعد برم دنبال خریدش...من که عاشق ریشه ها بودم.

آره اول از کتابخونه بپرس

ارین یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:36 ب.ظ http://arian3.blogfa.com

خیلی زیبا بود من که وافعا ً کیف کردم
گل خیال تو در این سکوت سحر آمیز
زدشت خاطره ها باهزار ناز شکفت
به یاد چشم تو در پهن دشت احساسم
بهار سبز غزلهای دلنواز شکفت
به سفرنامه ما هم سری بزنید پذیرای شما در کلبه حقیرمان هستیم
[گل][گل]

دختربهار دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:20 ب.ظ

کجایییییی پس؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد