خدمات پزشکی

هر دفعه که گذرم به بیمارستان میافته ناخوداگاه شروع میکنم به مقایسه ، از همون دم پذیرش که اصلا نه بوی الکلی میاد و نه نگهبان اخموئی دم در ایستاده. رفتار خوب و صبورانه مسئول پذیرش ، توضیحات کامل و در اخر میپرسه: سوالی داری؟ و با حوصله بهت جواب میده. 

توی بخش هم همینطور پرستار خودشو معرفی میکنه و در مورد همه چیز و تمام اتفاقات و بلاهائی ! که قراره سرت بیارن توضیح میده و میپرسه : سوالی داری؟


همینطور به ترتبیب روند کارها پیش میره به موقع و سر وقت و همه اول خودشونو معرفی میکنن ، با اینکه اسمشون روی  لباسشون هست ، و بعد در مورد اینکه قراره چکار کنن توضیح میدن. 

پرستارها انگار با خواهر خودشون و یا دختر خودشون حرف میزنن خیلی مهربون ومرتب میپرسن که به اندازه کافی گرمم هست ؟ پتو اضافه نمیخوام؟

( اولین باری که تو بیمارستان شرکت نفت رفتم اتاق عمل و داشتم از سرما میلرزیدم و دندونهام تیریک تیریک بهم میخورد به پرستار گفتم: خیلی سرده! گفت: اتاق عمل دیگه! اون لامپهای چندتایی بالای سرم رو روشن کرد و گفت الان بیهوش میشی دیگه سرما رو حس نمیکنی !! )

قراره فقط یه روز اینجا باشم و بعد از ریکاوری رفتم توی بخش عملهای یک روزه ، اونجا هم همینطور منظم و مرتب و مهربون و با حوصله ... خدایا شکر شاید خوبهاش نصیب من شده:)


دو بار توی ایران رفتم اتاق عمل و چند روزی تو بیمارستان بودم از هیچکدوم خاطره خوبی ندارم نه از اون پرستاری که اون میله ای که سرم بهش وصل بود رو چنان هل داد که سوزن از تو دستم در اومد نه از اون یکی که تو پایین اومدن از تخت کمکم نکرد و گفت : لوس نشو خودت بیا!  نه از اون یکی که وقتی موقع بهوش اومدن داشتم جیغ میزدم  دو سه تا زد تو گوشم گفت: هوووی! چه خبرته!!!؟!و نه.... اوه قصه اش طولانیه... باز هم خدا رو شکر شاید اگر اونها نبودن قدر اینها رو اونطور که باید نمیدونستم. 

امیدوارم روزی بیاد که دکتر و پرستارهای سرزمین ما هم بدونند که برای چی اونجا هستند البته من فقط تجربیات شخصی خودم رو بیان کردم و میدونم که زیادند دکتر و پرستارهائی که زندگیشون رو وقف خدمت به مریض های هموطن کرده اند خدا زیادشون کنه. 


نظرات 4 + ارسال نظر
یاسی یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:13 ب.ظ http://www.daftareghosehayeman.blogfa.com

قلم فوق العاده ای داری
لینک شدی♥

سینا دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:37 ب.ظ

منم جای شما باشم مقایسه می کنم چرا نکنم اصلا از آسفالت خیابون بگیر تا بیمارستان و .. همه چی رو مقایسه می کنم تا بفهمم از کجا به کجا اومدم

___

بلا به دور چقدر بیمارستان گذرتون افتاده .. انشالله همیشه سلامت باشید دوست عزیز

ممنون:) الان که دارم فکر میکنم میبینم اره ها!!:)

جواد شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:36 ب.ظ http://JAVADARDESHIRI23.BLOGFA.COM

سلام...مطالب وبلاگت عالی بود..اگه دوس داشتی به ما هم سر بزن/....

رز سفید چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:24 ب.ظ http://academihonar.blogsky.com

ایشالا دیگه نری کجا رفته بودی که انقد مهربون بودند من بیمارستان خصوصی رفتمو اینطور نبودن

به وب من هم سری بزنی خوشحال میشم با راهکارهای رنگی به روزم
حتما نظر بزار بدونم اومدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد