آخرت

شما در روی زمین اسیر بعضی واژه ها شده اید که برایتان مشکل آفرین هستند یکی از این واژه ها " نجات در آخرت " است. شما از چه چیز قرار است نجات پیدا کنید؟ این نجات به چه نحو اجرا خواهد شد ؟ لازم است که شما از ترسها و اندیشه های خودتان نجات پیدا کنید که ذهن شما را از خداوند منحرف ساخته اند. شما چگونه نجات خواهید یافت ؟

مسلما از طریق سحر و جادو و یا عبور دادن بدنتان از زیر آب ( اشاره به غسل تعمید ) نخواهد بود از طرفی هیچ نقشه  یا طرح مخصوصی نیز وجود ندارد که بتوانید از آن پیروی کنید. شما فقط از یک راه نجات پیدا می کنید و آن نیز بازگشت به سوی خدا خواهد بود. شرط نخست این است که قلبی صادق و مشتاق داشته باشید. تنها با نیاز و میلی مشتاقانه و صادقانه است که می توان با خداوند وحدت پیدا کرد و نجات آدمی ممکن می گردد در واقع شما باید از خودتان نجات پیدا کنید.

 

خداوند نه تنها خالق شما است بلکه حامی و رفیق و همدم و یار دائمی شما نیز هست.

شما انسانها  در روی زمین به این نتیجه اشتباه رسیده اید که دعا کردن به من با شخصی دیگر که شما به عنوان ماهیتی مقدس و معصوم و مطهر میدانید سهل تر و راحتر است . هنگامی که که شما به ما دعا می کنید ما نیز به نوبه خویش باید این دعا ها را به محضر خداوند برسانیم. ما هیچگونه کمک جادوئی یا ویژه ای از خود نداریم به که شما ارائه کنیم. ما نبز مانند شما یندگان خدا هستیم و مخلوق الهی هستیم. درست مانند شما. ما اعتقاد و ایمان راسخ داریم زیرا بارها و به کرات به وحدانیت و قدرت برتر الهی پی برده ایم. ما همیشه و بدون استثنا به این حقیقت بزرگ رسیده ایم که خداوند متعال به تمام دعاهای ما گوش می دهد و به آنها پاسخ می دهد.

میل دارم واژه دعا را مورد بررسی قرار دهیم. دعا یعنی صحبت کردن با خدا . هیچ دعائی بهتراز دعای دیگری نیست. شما با پدر  یا مادر یا دوست  یا کودکانتان چگونه سخن می گوئید؟ در اوقاتی که مشکل دارید و با اشخاص راجع به آن سخن می گوئید آیا با صدائی بلند و نا بهنجار شروع به صحبت کردن می کنید؟ و دست به عجز و التماس و لابه می زنید؟

خیر. مسلما نه. شما فقط با صدائی آهسته به توضیح دادن مشکلتان می پردازید. در هنگام دعا نیز فقط لازم است مشکلتان را بیان کنید. استفاده از واژه هائی مخصوص یا تکرار کلماتی زائد  اصلا لازم نیست  و بی فایده خواهد بود. هر دعائی به دلیل منحصر به فرد بودن هر انسان زنده با دعایی دیگر فرق دارد و بی نظیر می باشد.این شامل دعاهایی که شما از دوران کودکی در مدارس آموخته اید هم می شود  چنانچه این دعاها قادرند به شما کمک کرده شما رادر شرائط روحی مساعد برای تعمق و بدست آوردن آرامش لازم قرار دهند پس از ماهیتی مثبت برخوردارند.

 

 چیزی که می خواهم به مردم روی زمین بگویم این است که لازم نیست تا حد افراط در مراسم سنتی غرق و یا درگیر شوید و هرگز اجازه ندهید که بعضی از " باید " ها شما رااز خدا دور نگه دارند. شمانباید به هیچ چیز و هیچ کس اجازه بدهید که مانع برقراری ارتباط میان شما و خدا بشود. هیچ کس نمی تواند به شما بگوید اقکارتان چگونه باشد  و یا اساسا چه اندیشه هایی داشته باشید. هیچ راهی برای هیچ کس وجود ندارد  تا بتواند افکار شما را سانسور کند مگر خود شما.در واقع تنها شحصی که قادر است شما را از خدایتان دور نگه دارد خودتان هستید .

 

دعا یعنی سخن گفتن با خدا اما لازم نیست که شما دائما از خدا درخواست چیزهای گوناگون کنید شما می توانید و صحیح آن نیز همین است که بتوانید مکالمه ای با خدایتان برقرار سازید از نکاتی با خدا صحبت کنید که باعث تعجب و سرگشتگی شما می شود. از احساساتی که نسبت به اعضای خانواده اتان دارید با خدا درد و دل کنید. خدا به هر حال از هر چیزی آگاه است بنابراین چطور است از او بخواهید که به نیابت از شما وساطت کند . کارهایتان را برایتان هموار سازد؟

خداوند از هر چیز با خبر است او منتظر است تا شما مسائل و مشکلاتتان را با او درمیان بگذارید.

از خداوند بخواهید که درک و آگاهی جدیدی به شما ارزانی کند و شیوه  جدیدی به شما نشان بدهد تا بتوانید هر وضعیتی را مورد بررسی قرار دهید

برگرفته از کتاب   بانوی بزرگ عالم  نوشته آنی کرکوود  برگردان فریده مهدوی دامغانی

نظرات 7 + ارسال نظر
poolaki سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:43 ق.ظ http://poolaki.blogsky.com/

حتما به پولکی سر بزن ... پشیمون نمی شی ....
آینده در دست ماست ....
http://poolaki.blogsky.com

someone سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:45 ق.ظ http://yaveh-gooyan.blogsky.com

انتخب زیبایی بود .
موفق باشی دوست من .

someone سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 04:55 ب.ظ http://yaveh-gooyan.blogsky.com

منظورم سال جدید چینی ها ( کشور چین ) بود عزیزم

همکلاسی چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 05:10 ب.ظ

ممنون! سخنان آرام بخش و در عین حال تذکری به ارواح پریشان همه ماست!
خداوندا درک و آگاهی جدیدی به ما ارزانی کن و شیوه جدیدی به ما نشان بده تا بتوانیم تو را بهتر درک کنیم و حضور مدام تو را حس کنیم. و بتوانیم هر وضعیتی را مورد بررسی قرار دهیم.

Pazh پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:13 ق.ظ http://pazh.blogspot.com

سلام،
اگر اجازه بفرمایید لینک شما را به بلاگرولم اضافه می‌نمایم.
خوش باشید

نخودی پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 04:02 ب.ظ http://rouzgaran.blogspot.com

یه وقتایی آدما بد می برن و خسته میشن و داد و هوارشون در میاد. تنها مرجعی که واسه فریاد زدن و خالی کردن پیدا می کنن خداست و چقدر قشنگ هم آرومشون می کنه و راهی پیش پاشون میذاره! کاشکی زودتر جواب این نخودی رو هم میداد!
اما چرا گندیده. خب، هر چیز مادی یه روز می گنده دیگه. منم که یه نخود کوچولوی کم ظرفیت باشم زودتر در معرض خطر قرار می گیرم!
پاینده باشین.

سید مجید جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:31 ق.ظ

خیلی وقتها لازمه سخنانی از این دست را جلوی چشم قراردهیم تا مرور آن ملکه ذهنمان شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد