بهشت

 

یکی دیگر از واژه هائی که انسانها را دچار سرگشتگی می کند واژه " بهشت " است.

شما انسانهای زمینی این مکان را مانند مکان دنیوی در نظر می پندارید مانند یک خواربارفروشی که در یک ساختمان مشخص و در خیابان مشخص قرار دارد اما اینطور نیست ! شما در هر کجا که باشید می توانید با انتخاب خودتان در شرائطی بهشتی و یا وضعیتی جهنمی زندگی کنید حتی در عالم ارواح نیز کسانی که در بهشت زندگی می کنند زندگی بسار دلپذیری دارند اما کسانی نیز هستند که در جهنم زندگی می کنند. این تماما بستگی به انسانها دارد.

ممکن است سوال کنید : پس چرا بعضی از انسانها تا این اندازه بد اقبال هستند ؟"

 پاسخ شما این است : این رفتار و طرز نگرش شما در قلب و ذهنتان است که این وضعیت را پدید می آورد. اوضاع و شرائط انسانها آن گونه که در ظاهر آشکار می شوند نمی باشد. فقط خداوند قادر به دیدن همه چیز است و می تواند قلب و ذهن انسانها را مانند آیینه ای ضفاف ببیند و حقیقت موجود را مشاهده کند.

شما نیز می توانید بگویید یک انسان در چه وضعیتی به سرمیبرد: بهشتی یا جهنمی.کسانی هستند که دارای ثروت و مال دنیوی هستند اما یا بدبخت و غمزده هستند یا معتاد به چیزی هستند و یا ازسلامت برخوردار نیستند. اشخاصی هم هستند که هم ثروتمند و هم خوشبخت وهم راضی و سالم هستند اینها فقط از کل نظام عقیدتی و باور یک انسان سرچشمه می گیرد و این که چه رفتاری دارد. .یک حالت روحی از تمام اعمال و اندیشه های یک عمر زندگی انسان تشکیل شده است.

 

  دعای واقعی این است که از خداوند بخواهید زندگیتان را طوری تنظیم کند که بنا به میل و رضایت و اراده خود او شکل گیرد

 

برگرفته از کتاب   بانوی بزرگ عالم  نوشته آنی کرکوود  برگردان فریده مهدوی دامغانی

نظرات 6 + ارسال نظر
شوهر جان دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:56 ق.ظ http://pws.blogsky.com

سلام

ایولا داری آقا محبوب...

کولاک کردی با این نوشته ات ... خیلی عالیمی نویسی...

موفق باشی

Pazh دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:20 ب.ظ http://pazh.blogspot.com

:))
این خنده ی ناخواسته مالی عکسی است که سری قبل اصلا باز نشد به هیچ تدبیری و حالا جلوی چشممه!

نخودی/chickpea سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:27 ق.ظ http://rouzgaran.blogspot.com

والا آخرین دفعه که پشت سرم رو نگاه کردم یه نخود بیشتر نبودم و الانه هم نخودهایی در کار نیست. البته این نظر لطف شماست اما خب واقعیت ها رو به هر حال و اینا که بماند.
عرضم به حضورتون که بعضی وقت ها ساختارشکنی آی مزه میده. به مناسب پیروزی فلسطین در جنگ (!!!) یه روزی اینجا بلیط اتوبوس رو مجانی کردن. آقا حالی کردیم! نه به خاطر این که بیست تومن ندادیم. واسه تماشا صورت حیرت زده ی مردم موقع سوار شدن. وقتی راننده بهشون می گفت مجانیه چنان لبخند میزدن انگار بهشون یه خونه ی مجانی دادن!
خلاصه این ربطی نداشت به پست من و کامنت شما ولی خب به قضیه ی free hug یه ارتباطاتی داشت گمانم! ؛)
خوش باشین. :)

someone جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:10 ب.ظ http://yaveh-gooyan.blogsky.com

راستش را بخوای خیلی باورش سخته ....
اما خدا توی سوره واقعه به یک جوری حرف زده مثل اینکه ۲ تا بهش داریم ....
البته این مهم نیست که بهست چی هست و چند تا هست .. من یکی که تو جهنم هستم ....
موفق بشی . به روز هستم

میدیا پسری از کردستان دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:09 ق.ظ http://www.medyamw.blogfa.com/

سلام
نمی دونم قبلا اینجا اومدم یا نه ولی شما لطف کردین و به وبلاگم سرزدین و همجنین نظر هم دادین
من چون وقت نداشتم این کامنت رو کپی کردم وبرای همه دوستانم فرستادم
اگه یادتون باشه وبلاگ من اسمش میدیاست وراجع به حقوق بشره میخواستم بگم آپ هستم منت سرم بذارید و یه سربه من بزنید و نظرتون رو هم بنویسید اسم وبلاگتون رو هم بذارید تا در صورت امکان اگه قبلا لینکتون نکردم لینکتون کنم
دوست دارم هر کی این کامنت رو میبینه یه سر بهم بزنه
از همین لحظه منتظرتون هستم
دوستدار شما میدیا

Pazh سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:20 ب.ظ http://pazh.blogspot.com

کم کار شدی چرا محبوب آقا؟
منتظریم به روز شی خبرمون کنی. نه که بیایم و همون قبلی رو دوباره ببینیم!
--
خیلی الان فلسفه‌ام نمیاد! نمیتونم پستهای این مدلیت رو راحت بخونم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد