مدارک بدون حجاب

امروز قراره طی جلسه ای مشکل  خانمهای محجبه آذری حل بشه . طبق قوانین اینجا ٫ مدارک عکسدار مثل شناسنامه ( شخصیت وثیقه سی ) و پاسپورت و غیره باید بدون کلاه و حجاب باشه و این برای اکثر خانمهای محجبه مشکل آفرین شده و خیلی ها از گرفتنش صرفنظر کرده اند. البته بعضی ها که لازم داشتند عکس بدون حجاب دادند اما خیلی ها  عطاش رو به لقاش بخشیدند !

 تا جائی که من می دونم بغیر از این مورد٬ محدودیت دیگری برای خانمهای محجبه که تعدادشون هم روز به روز بیشتر میشه  وجود نداره .

دارم توی خبرها دنبال لینکی از این موضوع می گردم .

 

نظرات 20 + ارسال نظر
مهتاب دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:51 ق.ظ http://aeenehomahtab.persianblog.ir

شخصیت وثیقه سه ! چه کلمه ی با مسمی و با مزه ای!

:)

pazh دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:16 ب.ظ

نظر شخصی من اینه که گیر الکی میدن. چون فرق با حجاب و بی حجاب فقط میشه فرم و رنگ موها که ماشاالله ماشاالله خانمها هر روز عوضش میکنن! پس عملا هیچ تاثیری در شناسایی فرد از روز عکسش نداره. مضاف که همیشه به نظرم اینطور رسیده عکس محجبه چهره رو بهتر و شفافتر نشون میده چون توجه چشم کاملا بر اعضای چهره ی قاب گرفته شده در روسری یا مقنعه متمرکز میشه.

آفرین دقت :))

پونه دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:04 ب.ظ http://pooneh55.blogfa.com

به هر حال خلاف حقوق بشره!

کاملاموافقم

همکلاسی دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:27 ب.ظ

اینجوری بهتره. مگه تو ایران اجازه میدن بدون حجاب عکس بگیرن؟ اگه اعتراض دارید از خودمون شروع بفرمایید.

حودمون اونقدر مشکل داریم که همه شون تو اولویتند!

شنگول و منگول دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:40 ب.ظ http://www.fourtyeight.blgofa.com

اصلن هم موافق نیستم ... هر کی می خواهد با حجاب عکس بگیرد بروددر همان کشورهایی که باحجاب قبول می کنند ..... اینها راست می گویند به جای آن که واسه با حجاب بودن خودشون تلاش و مبارزه کنند یک خورده واسه آنهایی که می خواهند بی حجاب باشند نسخه بپیچند!!
چند تا از خانم های باحجاب همین کشورهای مثلن ناقض حقوق بشر به زعم بعضی ها رفتند و در حمایت از بی حجابی خانم ها در کشورهای حجاب زورکی چیز نوشتند؟؟!!!
به جای آن که به کشورهای آزاد اینچنینی تحمیل کنید که زنان را به زور بی حجاب نکند دو تا قدم هم در راستای زنانی بردارید که در کشورهایی زندگی می کنند که به زور باید با حجاب باشند .... دموکراسی از این طرف را می گوید این که مشکلی ندارد ... قبول ، ولی اینها چرا .... مدارا فقط با کسانی که به حقوق دیگران احترام یمگذارند .... دن و ایئولوژی و مکتبی که در هر حال و در هر شرایطی حاضر به پذیرش آزادی سایرین نیست باید گذاشت در کوزه و آبش را خورد ..... این مطالب همگی حمله به دموکراسی است و آزادی .... و تنها چیزی که حاصل یم شود حذف دموکراسی و آزادی ناپخته ای است که به غلط در کشورهای چون ما ترویج شده است

باشه ما ترسو ! مگه نمی بینید با اونهائی که دو قدم بر میدارند و چیز می نویسند چه می کنند؟ !! ما خیلی همت کنیم بتونیم بادور وبری ها خودمون صحبت کنیم و بقبولونیم که زن ها هم مثل مردها آدمند! پس چیزی به اسم حق در مورد اونها هم صادقه!
یه مسئله دیگه اینه که اونهائی که با حجابند فکرمی کنند اونها درست فکر می کنند و حق همینه! بنابراین همون دو قدم روهم بر نمیدارند.
اگر توی همون کشورهای غیر آزاد ! همین امروز آزاد بشه ۹۹ درصد همچنان به کار خود ادامه میدهند که اینهم دلائل زیادی داره.

هدایت دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:59 ب.ظ

اسمش اتفاقی روسی شده!

مثل آب برای شکلات سه‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:27 ق.ظ http://tita.blogfa.com

بیشتر میشه؟برای چی؟البته زیاد عجیب نیست.هر اعمال زوری همین بازخورد رو داره!

شنیده ها حاکی از اینه که وهابیون بشدت در باکو فعال شده ه اند!حتی چند هفته پیش عده ای به سفارت انگلیس و آمریکا در باکو حمله کرده بودند کهگفته شد کار این گروه بوده!!

فریبرز چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:52 ق.ظ http://www.gasht.com

با درود فراوان به محبوب عزیز و دیگر دوستان گرامی،

دعوت میکنم به سایت gasht.com که محل بسیار مناسبی برای گفتگوی فارسی زبانهاست هم یه سری بزنید. قول می‌دم که با چیزای خوندنی زیادی روبرو بشید. شاید هم با گوشای زیادی برای شنیدن حرفا و نوشته‌هاتون.

آرزو می‌کنم همیشه پیروز و سربلند باشید. بی صبرانه چشم به راه حضورتون هستم.

pazh چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:57 ق.ظ

باور کنید من به حواستون دست نزدم. همیشه هر چی یه چیزیش میشه میندازین گردن من. مگه من چه گناهی کردم؟ مامان!! :((

مشکلی برای نظردونی من پیش اومده مگه؟ مشکلی هست بفرمایید دستور دهیم گردن بلاغر را به پیشگاه اعظمتان قطع نمایند و خونشان چون شراب ناب بر قدح ریزند و به دستان قدر قدرتتان بسپارند که بر زمین پاشید به یاد گذشتگان و هزاران لاله که بر زمین جاری گردد... (یکی بیاد منو بگیره!)

یکی از همین آرش‌ها پنج‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:01 ق.ظ http://yaharashha.blogfa.com

توضیحاتی افزودم.

ببخشید دوباره میام عجله دارم.

یکی از همین آرش‌ها جمعه 16 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:52 ق.ظ http://yaharashha.blogfa.com

خب، رفع عجله شد و ما برگشتیم!

به‌به چه بحث روشنفکرانه‌ای راه افتاده اینجا! حیف که یُخده جاش تنگه!

اولاً بذار منم نظرم رو در مورد این پست و عکس مربوطه‌اش بدم.

به نظر من دومی از چپ بدک نیست، خوشم اومد.

درضمن من به با یه دختری آشنا شده بودم یه وقتی که چادری بود خیلی هم معتقد، قاشق من شده بود. منم گفتم عقیده‌مو که صد در صد با حجاب مخالف و اصلاً تحملش رو ندارم.
بعد یه روز قرار داشتیم که با هم یه جایی بریم برای یه کاری (دیت نبودا) دیدم چادرش رو سر نکرده! طفلک! احساس می‌کرد لخته!

در مورد آزادی و حجاب و دموکراسی و این حرفا هم همه‌ش چرته، و رو کاغذ هیچ کدوم عملی نیست عملی هم بشه هیچ کدوم کامل نیست، کامل هم بشه خودشون معضلات خودشونو دارند.

بله!

میدیا آدمی از کره خاکی یکشنبه 18 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:04 ب.ظ http://www.medyamw.blogfa.com/

سلام دوست خوبم نمیدونم منو یادت میاد یا نه من پارسال وبلاگم رو با موضوع حقوق بشر شروع کردم تو هم یه روز واسم کامنت گذاشتی قبلا با اسم میدیا پسری از کردستان کامنت میزاشتم من عاشق ایتالیا هستم و همیشه ماهواره کاناهای "رادیو ایتالیا" و "گی تی وی" و "ار تی ال چنتو دوه چینکوه"و... مبینم الان مدتهاست که نمینویسم با شعر تنها آپ کردم ازت دعوت می کنم قدم روی چشمم بزاری و به دیدن وبلاگم بیای نظر هم یادت نره در ضمن وبلاگ خیلی قشنگه موفق باشی منتظرتم

محمدرضا دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:49 ب.ظ http://www.ashiooone.blogfa.com

فیلسوف آلمانی می گوید: انسان موجود عجیبی است! اگر به او بگویید در آسمان خدا, یکصد میلیارد و نهصد و نود و نه ستاره وجود دارد بی چون و چرا می پذیرد اما اگر در پارکی ببیند روی نیمکتی نوشته اند: رنگی نشوید, فورا انگشت خود را به نیمکت می کشد تا مطمئن شود

محمد حسین آسایش دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 06:56 ب.ظ http://www.rozadineh.blogfa.com

سلام
از لطف شما به مطالب وبلاگم ممنونم . به آن دسته خانم های آذربایجانی که میخواهند با کلاه و حجاب عکس بیندارند بگویید جایشان را با آن دسته از خانمهای ایرانی که درحسرت داشتن عکس بدون کلاه وحجاب در پاسپورت ها مانده اند عوض کنند .اینطوری مشکل هردو حل می شود .

به این میگن راه حل منطقی:)

میدیا آدمی از کره خاکی سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:37 ق.ظ http://www.medyamw.blogfa.com/

دوست خوبم اون کامنت قبلی رو اشتباهی واست فرستادم معذرت میخوام متن اصلی کامنتم این بود :سلام دوست خوبم نمیدونم منو یادت میاد یا نه من پارسال وبلاگم رو با موضوع حقوق بشر شروع کردم تو هم یه روز واسم کامنت گذاشتی قبلا با اسم میدیا پسری از کردستان کامنت میزاشتم الان مدتهاست که نمینویسم با شعر تنها آپ کردم ازت دعوت می کنم قدم روی چشمم بزاری و به دیدن وبلاگم بیای نظر هم یادت نره در ضمن وبلاگ خیلی قشنگه موفق باشی منتظرتم

محمدرضا سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:29 ب.ظ http://www.ashiooone.blogfa.com

موفق باشی

یکی از همین آرش‌ها سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:41 ب.ظ http://yaharashha.blogfa.com

مرسی محبوب خانوم، من نمی‌دونم از شما دوستای خوبم چطوری تشکر کنم. واقعاً متشکرم از همراهی‌تون

در مورد خانه‌ها هم کم‌کم بیشتر می‌گم. ببخشید من حداکثر تلاشم رو می‌کنم که حرف‌هایی که می‌زنم مفهوم باشه ولی بازم مثل اینکه زبانم قاصره (نمونه‌اش همین سوء‌تفاهمی که داشت منو از خجالت می‌کشت)

داروغه سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 05:17 ب.ظ http://juyebazm.blogfa.com

متاسفانه هر کس به زبانی دل ما می شکند! یکی می گه بپوش یکی می گه نپوش! هیچ کی نمی گه نظر خودت چیه بنده خدا!

علیرضا قراباغی پنج‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:24 ق.ظ

خیلی جالب بود. هم مطلب، هم عکس، و هم واژه های آذری.
در مورد گرایش اضافه شدن تعداد خانم های محجبه ، اگه ممکنه ریشه یابی کنین. آیا بین این موضوع و محبوبیت حیدر علی اف به خاطر ضد فساد بودن رابطه ای هست؟ یعنی مقصودم اینه که آیا این گرایش نشانه ای از بازگشت به خویش برای مخالفت با فساد اقتصادیه؟ این صحبت از فعالیت وهابیون جدی بود؟
راستی، میدونید که در بعضی از کشورهای پیشرفته حتی اجبار در داشتن شناسنامه توهین به بشر و تجاوز به حقوق فردی تلقی میشه. (لااقل قبل از 11 سپتامبر)

نه نمی دونستم!
محبوبیت حیدر به دلیل ضد فساد بودن؟! من همچین چیزی گفتم؟

علیرضا قراباغی شنبه 24 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:20 ق.ظ

پس برداشت من اشتباه بوده. این حرفها رو به هم ربط داده بودم:
با سیاست و درایت سرمایه های خارجی رو جذب کشوری کرد که دولتش در زمره برترینها از لحاظ فساد مالی و اداری قرار داره!
حیدر علی اف از محبوبیت خاصی بین عامه مردم برخوردار بود و هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد