One Day


امروز شاید یک روز تاریخی و بیاد ماندنی در تاریخ اذربایجان بشه؟!

خوب بخاطر اینکه امروز ساعت 4 به وقت محلی قراره رسول قلی اف سرسخت ترین ( شاید!) مخالف حکومت فعلی به وطنش برگرده و این در حالی است که گفته می شه به محض ورود به دلیل داشتن پرونده های متعدد مالی و جنایی دستگیر خواهد شد! و البته باز هم گفته می شه که این بابا همینجوری الکی هم راه نیافتاده بیاد و با خودش چند تایی سناتور امریکایی و کلی خبرنگار خارجی میاره برای انعکاس درست و به موقع اخبار داخلی .

حالا چرا بعد از این همه سال یاد وطن و مردم بیچاره و دموکراسی و حقوق  بشرواین جور مسائل افتاده ؟

 

بله دیگه انتخابات مجلس در راهه !

 عده ای معتقدند امدن ایشون و توی بوق و کرنا کردن مخالفها کار خود حکومته برای اینکه وانمود کنه که انتخابات کاملا ازاد و در شرایط دموکراسی کامل برگزار میشه  !!

که البته به نظر من این اشخاص زیادی تحت تاثیر سیاستهای خرد و کلان وطنی قرار دارند ( به قول یکی از استادامون نیست اینطور ؟ )

 

و یک برداشت ساده لوحانه هم می گه خوب دلش برای مردم وطنش سوخته یا تنگ شده و دیگه نمی تونه این همه تبعیض و... ببینه اینه که پرچم کاوه رو قرض کرده و راه افتاده !! شما باشید خنده تون نمی گیره از این همه ... چی بگم !

 

و تصور دایی جان ناپلئونی بعضی ها از این قضیه هم همون دست داشتن امریکایی ها در این ماجراست . (توجه دارید که ما در قرن 21 ام زندگی می کنیم پس انگلیس می تونه در اینجا نقشش  با امریکا عوض بشه.)

به هر حال هر چی که هست این بابا داره می اد .

امروز موقع امدن به شرکت  خیابون ها به طرز محسوسی خلوت بود و اصلا شبیه روز اول هفته نبود البته یه دلیلش می تونه این باشه که فردا تعطیله رسمیه و شاید مردم رفتند مسافرت تفریحی !بی خیال سیاست ! لازم به ذکره که اینجا روز قبل از تعطیل رسمی یه اسم خاص داره : روز کوتاه. یعنی 1 ساعت کمتر کار می کنیم ! این هم از همون رسوم دوران کمونیستیه که بدلیل زیبا بودن! همچنان پابرجاست.

 

اما وقتی کامیون های ارتشی پر از نیروهای ضد شورش رو که با اسکورت پلیس ! به سمت فرودگاه می رفتند دیدیم یه کمی از حالت خوش خیالی در اومدیم و فکر کردیم شاید وا قعا خبریه !! شاید مسافرت اجباری و یا احتیاطیه !!

 

باز هم جلوتر... این دفه به جای پلیس این سربازها و ارتشی ها بودند که ترافیک رو هدایت می کردند ؟!

 

خوب کم کم به ابن نتیجه می رسیم که خدا بخیر کنه امروزو!این رنگ نارنجی چه اعجازی داره ها!!

 

یولداش ما  هم به این نتیجه رسید که بجای ساعت 5 ساعت 4 به طور غیر رسمی تعطیل کنیم ملت برند خونه هاشون تو ترافیک بعد از ظهر گیر نکنند! و در ضمن بگیم راننده باک بنزین ماشینو پر کنه ... هر احتمالا قارشی!! ولی خدایش از دیروز نگرانه و من دارم مرتب دلداریش می دم!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد