ده دلیل دیگه برای اینکه چرا ما ثروتمند نیستیم؟

 

 

 خیلی از مردم فکر میکنند ثروتمند نیستند چون در آمد کافی ندارند با خودشون می گند اگه من فقط یه کمی بیشتر داشته باشم می تونم پس انداز کنم  یا سرمایه گذاری کنم.

میلیونر شدن بستگی زیادی داره به اینکه شما با پول خود چگونه رفتار می کنید!

لیست دلائلی که چرا ما ثروتمند نیستم احتمالاخیلی بیشتر از 10 تاست: اینکه همسایه ما در مورد ما چه فکر می کنه؟ نداشتن صبر و حوصله ،داشتن عادتهای بد، نداشتن هدف، عدم آمادگی ، سعی در پیمودن ره چند ساله در یک شب، تکیه بر دیگران برای اداره کردن پول  ما، سرمایه گذاری در چیزی که هیچ شناختی نسبت بهش نداریم، ترس از نداری و عدم توجه به داشته ها مواردی از اونه.

اینجا 10 دلیل احتمالی گفته میشه : 

به اینکه مدل ماشینمون چی باشه خیلی اهمیت می دیم: اصولا ماشین وسیله ایه که آدم رو از جائی به جائی منتقل می کنه اماخیلی ها این فکر رو نمی کنن، مدل ماشین رو انعکاسی از شخصیت خودشون می دونند و پول زیادی رو خرج تحت تاثیر قرار دادن دیگران می کنند. ماشین، نمونه ای از این دست تفکره. 

خودمون رو مستحق سطح خاصی از زندگی می دونیم : به این معنا که فکر می کنیم در آمد ما باید سطح خاصی باشه تا بتونیم زندگی خوبی داشته باشیم و باید مقدار مشخصی در ماه خرج کنیم تا راحت باشیم! این به خودی خود بد نیست اما اگر در آمد ما در این سطح نباشه مجبوریم با قرض و قوله زندگی کنیم و تمام عمر قسط بدیم و نتونیم پول کافی پس انداز کنیم. 

کمبود تنوع در سرمایه گذاری: یه ضرب المثل قدیمی مالی میگه : هیچوقت همه تخم مرغهاتونو توی یه سبد نذارید! همه پول خودمون رو یه جا نگهداری و یا سرمایه گذاری نکنیم. یه دفه همه دار و ندارمون رو سهام میخریم یه بابائی میاد یه چیزی می گه ! بورس کن فیکون میشه ! ما می مونیم و کاسه چه کنم!( اینا تو متن نبود من بومی ش کردم !) 

خیلی دیر شروع می کنیم:  اگه همش فکر کنیم حالا دیر نمیشه چند سال دیگه پس انداز و بعد سرمایه گذاری میکنم حالامی خوام جوونی کنم !نمیشه ! یه وقت چشم باز می کنیم و می بینیم داریم باز نشسته می شیم و آه در بساط نداریم . باید از همین امروز شروع کرد و در دراز مدت نتیجه اون رو دید. 

 کاری روکه دوست داریم انجام نمی دیم: حتما نباید کاری رو که انجام میدیم همونی باشه که آرزو داشتیم اما باید کاری باشه که از انجامش لذت ببریم.اگه کاری رو انجام میدیم که دوست نداریم احتمالا همه پول و انرژی خودمون رو صرف  می کنیم تا از استرس و احساس ناخوشایند و تنفری که ازکارمون داریم، رها بشیم. 

علاقه به یاد گیری نداریم: فکر می کنیم همین که  فارغ التحصیل ( دانش آموخته !) شدیم خیلی هنر کردیم و دیگه احتیاجی به یادگیری و درس خوندن نداریم.این تفکر ممکنه باعث بشه کار پیدا کنیم و شاغل بشیم، اما هیچوقت ما رو ثروتمند نمی کنه! تمایل به یادگیری و پیشرفت مداوم در کاری که انجام میدیم یکی از اصول بنیادی برای دارا شدنه. 

چیزهائی می خریم که استفاده نمی کنیم: یه نگاهی به اطراف زندگی خودمون بندازیم؛ توی کمدها، زیرزمین، انباری و...  اگر چیزهائی داریم که سالهاست استفاده نکرده ایم یعنی پولی رو که میشد به ارزش دارائی هامون اضافه کنیم  حروم کرده ایم ! 

 از ارزش واقعی چیزها درک درستی نداریم:  به هر دلیلی صرف نظر از قیمت، چیزهائی می خریم، چه اونهائی که دوست دارند کالاهای گرانقیمت بخرند و چه اونهائی که هرچی ارزونه می خرند !به ندرت بهترین قیمت  رو می پردازند.و تنها وقتی تونسته ایم اجناس رو به قیمت خوب بخریم که پول اضافی برای سرمایه گذاری برای ما مونده باشه. 

خانه ما خیلی بزرگه : ممکنه خونه ای داشته باشیم که بزرگتر از نیازمون یا توانائی مون برا ی پرداخت بدهی های اون باشه.در نتیجه ما می مونیم و اقساط و یه خونه بزرگ که باید پرش کنیم.شاید بعضی معتقد باشند خونه بزرگ یعنی یه سرمایه گذاری بزرگ ، اما ما بندرت اتفاق می افته که خونه بزرگ رو بفروشیم و به یه خونه کوچکتر بریم و اصولا خانه  جزو دارائی های جاری و پول محسوب نمی شه ونمی تونیم هر وقت خواستیم از پولش استفاده کنیم. 

فرصتها رو از دست می دهیم( می سوزانیم): به احتمال زیاد بیشتر از یک بار اتفاق افتاده که ما با دیدن موفقیتهای دیگران، با خود فکر کرده ایم : ما هم می تونستیم اینکار رو بکنیم!باز هم موقعیتهای فراوانی وجود خواهد داشت، اگر ما بخواهیم و در این راه مصمم باشیم؛ کافیه چشمهامونو باز نگه داریم. 

برداشتی آزاد از اینجا 

پ.ن. شاید در نظر اول اینطور به نظر بیاد که این نوشته برای ما زیاد کاربردی نخواهد داشت اما اگه بیشتر فکر کنی شاید مواردی پیدا بشه که با شرائط ما هم تطبیق داشته باشه و بشه از توصیه ها استفاده کرد.

نظرات 12 + ارسال نظر
solo یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:07 ب.ظ http://solowritting.blogsky.com

سلام ...جالب بود...موفق باشین
خوشحال می شم به من هم سر بزنین!

مهتاب دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:24 ق.ظ http://aeenehomahtab.persianblog.ir

آی فرصت می سوزونم من آی فرصت می سوزونم آی .... :D

ندا دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:51 ق.ظ http://hashtbehesht.blogsky.com/

یکی هم اینکه تصور کنیم پولدار هستیم
اگه به این تصور ایمان داشته باشیم حتما پولدار میشیم

خانمی یه سر به ایمیلت بزن یه سری عکس برات فرستادم::))))

پیمانه چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:57 ب.ظ http://pn1350.blogfa.com/

سلام . به به ! به به !
این روزها که به شما سر می زنیم محبوبه عزیز ٬ بدجوری خوش خوشانمان می شود از خواندن این ترجمه های روان شما که ما را از خواندن متون زبانهای از ما بهتران و زور زدن برای درک مطلب بی نیاز می کند ... بویژه قسمت بومی سازی خیلی به دلمان نشست .

قابل شما رو نداشت:))

solo چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:31 ب.ظ http://solowritting.blogsky.com

سلام ...خوبین؟
خوشحال شدم بهم سر زدین ...
موفق باشین
solO

مرضیه چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:56 ب.ظ

آموزنده وخوندنی بود

پونه جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:02 ق.ظ http://pooneh55.blogfa.com

خیلی خوب و لازم بود

پیمانه جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:01 ق.ظ http://pn1350.blogfa.com/

درود .

یکی از همین آرش‌ها شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:34 ق.ظ http://yaharashha.blogfa.com/

به اینکه مدل ماشینمون چی باشه خیلی اهمیت می دیم

خودمون رو مستحق سطح خاصی از زندگی می دونیم

خیلی دیر شروع می کنیم

علاقه به یادگیری نداریم

موارد فوق در مورد من صادق بودند.

بگذریم از اینکه من اصلاً ماشین ندارم. اصولاً زندگی ندارم که سطح خاصی داشته

باشه. نمی‌دونم اولش کی بوده که حالا دیره یا زود. علاقه به یادگیری تنها در یک مورد

خاص ندارم (کارم).

مرضیه شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:39 ب.ظ

قالب جدید مبارکه

مرسی:)

یکی از همین آرش‌ها شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:52 ب.ظ http://yaharashha.blogfa.com/

قالب نو مبارک
این بهتره به نظر من.

ممنون

ندا شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:05 ب.ظ

مبارک وبلاگ
ساده و پر از آرامش

تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد