چربی بسوزون و این رو حفظ کن !

 

 

 

  ما خیلی در مورد  راههای سوزاندن چربی های اضافه بدن صجبت می کنیم ولی بندرت در مورد اینکه چطور این روند رو حفظ کنیم٬ سوالی پرسیده میشه. نگهداری بدن از برگشت به حالت اولیه هم به توجه نیازمنده! 

 

 چه باید کرد؟    

من معتقدم وقتی ما از سر ناامیدی می خوایم که وزن از دست بدیم شروع می کنیم به انجام یه سری کارهای بسیار سخت و طاقت فرسا و خارح از تحمل. برای مثال به یک رژیم غذائی سخت و شدید  رو می آریم خیلی کم و یا خیلی متفاوت می خوریم وبعد از مدتی نمی تونیم ادامه اش بدیم! 

 شروع می کنیم به فعالیت فیزیکی خیلی دشوار که نیاز به تلاش بسیار داره و یا خیلی گرونه که باز هم بعد از مدتی مجبوریم رهاش کنیم. و چون نتونستیم از عهده برنامه ای که چیدیم بر بیایم سرخورده می شیم و برای تنبیه خودمون شروع به پرخوری می کنیم و یا به کل ورزش رو کنار می گذاریم و مایوس میشیم. 

دوباره چند هفته یا چند ماه یا چند سال دیگه باز هم فیلمون یاد وطن می کنه و باز شروع می کنیم به یه رژیم سخت و یه فعالیت سخت تر و باز.... 

 

چطور میشه این دور باطل را متوقف کرد؟ 

پیشنهاد اینه : 

۱) یه نگاهی به همه تلاشهای گذشته بیاندازیم و یک برآورد واقعی از خودمون داشته باشیم 

تا بیبنم ما واقعا چی می خوایم؟  

۲) زیاد هم در مورد گذشته به خودمون سخت نگیریم گذشته ها گذشته٬ خوبیش اینه که درسیه برای آینده:) 

 

۳) قبول کنیم که برای اینکار باید یه سری از عادتها رو تغییر بدیم٬ اصلاح کنیم و باور کنیم که برای قبول یک روش جدید در خورد و خوراک و فعالیتهای فیزیکی ٬ تلاش و تمرکز زیادی لازمه. 

 

۴) قهرمان خود باشیم! برای خودمون اهداف واقعی و قابل دسترس تعیین کنیم و بخاطر داشته باشیم که ما و فقط ما هستیم که می تونیم این کار رو برای خودمون بکنیم ٬ تغییربوجود بیاریم. 

 

۵) ما اجازه داریم اشتباه کنیم٬ گاهی خارج از برنامه بخوریم و یا کم کاری کنیم اینها همه قسمتی از یک برنامه بلند مدت هستند اگه زیادی به برنامه بچسبیم ممکنه واپس بزنیم و کاری رو که شروع کرده بودیم نیمه تمام بذاریم. 

 

۶) دیگه از جمله معروف : اگه... پس... استفاده نمی کنیم. اگه وزنم کم بشه برای خودم لباس می خرم! اگه به وزن ایده آل برسم دنبال کار می گردم و اینا... نداریم ! ما الان در یک مرحله آموزشی هستیم پس اینجور نباشه که انگار اگه به وزن مناسب رسیدیم اونوقت زندگی مون  تازه  شروع میشه!اگر به زندگی عادی خودمو ن در همه زمینه ها ادامه بدیم اونوقته که میتونیم توی این برنامه هم موفق بشیم. 

 

ما میتونیم اینکار رو انجام بدیم اگر با دید واقع گرایانه برنامه خودمون رو بچینیم(۲) و با خودمون مهربان باشیم (۲) اونوقت می تونیم در شرائط سخت هم دوام بیاریم. 

خواست ما برای تغییر باید با تلاشهای ما برای تغییر هماهنگی داشته باشه (۳) ما میتونیم نتیجه رو برای خودمون بهتر کنیم: با دعوت کردن از علاقمندان دیگر برای پیوستن به برنامه ما( ۴)بخاطر داشته باشیم که این نظرات و تصمیم گیریهای ماست که برنامه رو به جلو مببره یا عقب می کشونه(۵)و حالا وقتشه(۶)که قول بدیم که نه فقط برای از دست دادن وزن بلکه برای داشتن یه زندگی سالم تلاش کنیم. 

 

برداشتی کاملاً آزاد از اینجا

نظرات 9 + ارسال نظر
مرضیه جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:44 ب.ظ

وای خیلی آموزنده بود

پژ جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:12 ب.ظ

من که کمبود چربی دارم کلهم!!

شما بر عکس عمل کن:))

ندا جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:31 ب.ظ

دقیقا سر شام ما همین بحث رو داشتیم با خواهرم::::))))))))))))))))))
من تصمیم گرفتم
اول اینکه به اضافه وزنم توجه نکنم و ازش ناراحت و دلگیر نباشم فقط به خوشتیپی فکر کنم و لباسایی بپوشم که گشاد و زیادی راحت نباشه
هر روز میرم پیاده روی از ساعت ۶ تا ۶:۳۰بعد هم میرسم به ایستگاه اتوبوسم
برگشت هم یه ۲۰ دقیقه پیاده روی میرم
یه کارای دیگه دارم میکنم که اگه جواب داد حتما میگم

تونستی شام بخوری؟:)

پیمانه شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:55 ق.ظ http://pn1350.blogfa.com/

سلام . آخی آخی آخی ! جانا سخن از زبان ما می گویی ! کاهش وزن ! ای رویای شیرین دست نیافتنی من ....
ولی خارج از شوخی من صد در صد با مطالب عنوان شده موافقم . باید این شش مورد را بنویسم و بگذارم یک جایی جلوی چشمم . مرسی خانومی

چلچله شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:00 ق.ظ

سلام محبوب جان . ایمیلام نمیرسن نمی دونم مشکل چی هست ؟ دوباره می فرستم /شما خوبید؟

سلام.متاسفانه ایمیلی از شما نگرفتم.منتظرم.

مهتاب شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:25 ق.ظ http://aeenehomahtab.persianblog.ir

اگه لاغر بشم می تونم بلوز شلوار خوشگل بپوشم آخ آگه که .... :))
من هر کار می کنم هم لاغر نمی شم فقط صورت لاغر میشه : D


زیبای زندگی شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:09 ب.ظ http://zibayezendegi.blogfa.com

محبوب جان من بعد از تولد دخترکم رفتم رو به کم کردن وزن و حالا توی وزن ایده آلی که میخواستم هستم.سایز ۱۰ و گاهی حتی سایز ۸ یا ۶ .........شاید یکی از دلایلم برای داشتن فقط یک بچه همین باشه.انگاری وحشت دارم از وزن گرفتن و از دست ندادن وزن.هر چند این مساله لاغر شدن تو خانواده مادرم ارثیه خدا رو شکر...........به هر حال امیدوارم همه خانومها به وزن ایده الشون برسن.شما هم که من دیدم مانکن بودی.نیاز به نسخه ای که دادی نداری.

شما لطف داری:) فکرکنم اگه همه دوستان یه سر بیاند پیش شما٬ و شما ببینیشون ٬ دیگه نیازی به هیچ نسخه ای ندارند:))

سلام همسایه های3 شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:02 ب.ظ http://rezatehranii3.blogfa.com

سلام.با موضوع یک فیلم منتظر نظرتم دوست عزیز[گل]

solo چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:33 ب.ظ http://solowritting.blogsky.com

راستی من لینکتون کردم(البته با اجازتون)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد