واقع بینی

آنهائی که می گویند واقع بین باش ٬در ترس ٬زندگی می کنند .اغلب به خاطر ناامیدی ها و شکست های سابق شان می ترسند که مبادا دوباره نا امید شوند. چنین باورهای باز دارنده ای آنها را از دست به کار شدن باز میدارد و باعث می شود که ریسک نکنند و از تلاش مضاعف بپرهیزند و لذا نتایج مطلوب نیز کسب نمی کنند.

طبق معیارهای مردم ٬نظریات رهبران بزرگ به ندرت واقع بینانه به نظر می رسد . در صورتی که آنها افراد دقیق و باهوشی هستند .مهاتما گاندی براین عقیده بود که می تواند استقلال هندوستان را بدون توسل به خشونت و صرفاً از راه صلح بدست بیاورد.

کاری که  هرگز قبلاً صورت عمل به خود نگرفته بود. کار او واقع بینانه به نظر نمی رسید اما ثابت کرد که راهش درست و دقیق است.

از کدام بک از باورهای به اصطلاح واقع بینانه باید پرهیز کنید؟ انتظارات غیرواقع بینانه ی جدید و مهیج٬ اما کاملاً ممکن شما ٬‌کدامند؟

۳۶۵ گام تا موفقیت

آنتونی رابینز

نظرات 11 + ارسال نظر
مصطفی سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:05 ق.ظ http://yosafy.blogsky.com/

با عرض سلام و خسته نباشید وبلاگ بسیار زیبایی دارید اگر تمایل به تبادل لینک هستید وبلاگ منو با عنوان (بهترین مقالات کامپیوتر ) تو وبلاگتون قرار بدین و به من اطلاع بدین تا شما رو لینک کنم. ضمنا ما میتونیم دوست های کلیکی هم باشیم .من هر روز یک کلیک روی تبلیغات شما میکنم شما هم یک کلیک روی تبلیغات من بکنید .
http://yosafy.blogsky.com/

عمو سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:11 ق.ظ http://www.pardiseshgh.blogsky.com

حکایت و شرح حکایتی نو در وبلاگ فکر نو .... منتظر حکایت ها و نکته های زیبای شما هستم ....دوستار همیشگی شما - عمو

سلماز سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:54 ق.ظ http://www.after84.blogfa.com/

جالب بود. برم فکر کنم.
موفق و پایدار باشید.

تقویم صبورا سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:34 ق.ظ http://saboorajanam.persianblog.ir

سلام
حالتون خوبه؟
انتخاب جالبی را جع به واقع بینی داشتین .....تا حالا به این مسئله فکر نکرده بودم که واقع بینان ادمهایی هستن که از ریسک کردن میترسن
مطالب قبلیتونم یه نگاه انداختم
باید بگم که نیم نگاه کافی نیست وباید وقت بذارم برای مطالعه مطالبتون
موفق باشین

پژ سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:53 ب.ظ

شاید!

گل شب بو پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:33 ق.ظ

به نظر من برعکسه آدمای واقع بین تلاش میکنن و اگه شکست خوردن ناراحت نمیشن چون واقع بینن و دنبال دلیل شکستشون میگردن تا رفعش کنن

دختربهار پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:30 ب.ظ

شاید تنها انتظار غیرواقع بینانه من(از دید آدمهای واقع بین) اینه که به همه(همه) رویاهای خودم جامه عمل بپوشونم.

پژ شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:24 ب.ظ

ما بنایی داشتیم نبودیم! شما چرا کم پیدا شدید؟ :)

مثل آب برای شکلات یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:09 ب.ظ http://tita.blogfa.com

بیا و واقع بین باش.این نظر تو اصلاً نمی تونه درست باشه :D:

پژ دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:18 ب.ظ

ما منتظر به روز شدن هستیم!‌
هیچ جا نمیریم همینجا هستیم!

چلچله دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:49 ب.ظ

سلام ...یعنی واقع بین بودن می تونه نشانه ترس و نا امیدی باشه؟؟؟

فکر نمی کنم بشه این مطلب رو به هر گونه واقع بینی بسط داد.بیشتر منظور واقع بینی های بازدارنده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد