بهترین شمشیر زن

جنگجوئی از استادش پرسید: بهترین شمشیر زن کسیت؟

استاد پاسخ داد: به دشت کنار صومعه برو٬‌ سنگی آنجاست به سنگ توهین کن!

شاگرد گفت: چرا باید اینکار را بکنم؟ سنگ پاسخ نمی دهد.

استاد گفت: خوب ٬ پس با شمشیرت یه آن حمله کن.

شاگرد پاسخ داد: این کار را نمی کنم شمشیرم می شکند و اگر بخواهم با دست هایم به آن حمله کنم انگشتانم زخمی می شوند و هیچ اثری هم روی سنگ نمی گذارند. من این را نپرسیدم! پرسیدم بهترین شمشیر زن کیست؟

استاد پاسخ داد: بهترین شمشیر زن به آن سنگ می ماند٬ بی آنکه شمشیر از نیام بیرون بکشد ٬‌نشان می دهد که هیچکس نمی تواند بر او غلبه کند.

مکتوب پائلو کوئیلو

برگردان: آرش حجازی

نظرات 6 + ارسال نظر
مهتاب چهارشنبه 26 دی‌ماه سال 1386 ساعت 10:04 ق.ظ http://aeenehomahtab.persianblog.ir

:( آره واقعا

همکلاسی چهارشنبه 26 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:23 ب.ظ

شبیه است به: تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد.

تیتا پنج‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1386 ساعت 10:20 ق.ظ

گاهی نوشته ای به وحی می ماند.

پژ پنج‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:05 ق.ظ

اگر دنبال بهترین شمشیر مرد میگردی، منم! ولی از بانوان مکرمه بی اطلاعم! :)))

:)

هدایت پنج‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:37 ب.ظ http://www.fourtyeight.blogfa.com


فوق العاده بود!
شاید یک پست با لینک به مطلب شما نوشتم! و نظر دوستان را جویا شدم!
شاد زی .... پیروز باشی و بهروز!

دختربهار پنج‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:09 ب.ظ

من این کتابو خوندم٬ اما اصلا این قسمت رو یادم نبود٬ چقدر عالی ی ی ی بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد