سفره عید آذری ( خنچه )

 

سبزه ( که اینجا بهش می گند سمنی )‌و تخم مرغ رنگی و شمع و میوه اش مشترکه٬ چند نوع شیرینی مخصوص نوروز دارند به اسم شکر بورا ٬ باقلوا و گوخال که سعی می شه در خانه و توسط خانم خونه پخته بشه . هفت سین هم ندارند.

چیزی به اسم ساعت تحوبل سال مرسوم نیست و روز ۲۱ مارس رو به عنوان  اولین روز نوروز بایرام می شناسند.مراسم رقص و آواز محلی و نورافشانی هم در داخل شهر قدیمی برپاست.هر سال هم به تعداد توریستهای ایرانی در این ایام افزوده میشه.

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
مثل آب برای شکلات سه‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:17 ب.ظ

یه چی بگم؟من هنوز نمیدونم شما کجا زندگی می کنی.به هر حال هر جا که هستی عیدت مبارک باشه و سال خوشی داشته باشی

سید مجید چهارشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:39 ب.ظ http://neveshte.blogsky.com

گویا نوروزی را که ما پایه گذار آن بودیم دیگران بهتر برگزار می کنند
مهمان نوازیم !! اما توان جذب توریست نداریم

نخودی شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:58 ب.ظ http://rouzgaran.blogspot.com

مادر خانومی، سال تازه شده ما رو تحویل نمی گیریا. بابا درسته که نخودیم و ریز و به چشم نمیایم ولی دیگه این قدر...!

خوش باشی :)

نخودی یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:59 ق.ظ http://rouzgaran.blogspot.com

سلام دوباره. نه قربان شما بزرگین. ما زیر پای همه موندیم. گناه شما نیست.
بهترم شکر خدا. پیری و هزار دردسر دیگه. چه کنیم!
وبلاگ جدید؟ وبلاگ جدیدم کجا بود؟ همون نخودی بودم هستم. فقط خواستم زحمت شما رو کم کنم که هر کدوم رو خواستین بخونین یا اصلاْ نخواستین نخونین. خودم نفهمیدم چی گفتم. اگه شما فهمیدین من رو هم از نفهمی بیارین بیرون!
خوش باشین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد