نکاتی از یک کتاب

شیعه مذهب قیام است. در تاریخ هیچ مذهب و فرقه ای این همه قیام و شورش دیده نمی شود .قیام های شیعیان قیام ملی نبوده ٬بلکه همیشه قیام مذهبی بوده و کار به شمشیر و کشتار و قتل وشهادت رسیده است. قیامی که اگر بکشی ٬ به بهشت می روی و اگر کشته شوی باز هم به بهشت می روی.

ریشه این قیامها به عقیده شیعه درباره مشروعیت حکومتها  مربوط می شود.گرچه شیعیان به فرقه های متعددی تقسیم شده اند٬ ولی همه فرقه های شیعه درباره یک نکته مشترک و متفقند و آن اینکه : حضرت رسول اکرم ( ص ) به موجب وحیی که از طرف خداوند متعال به او رسیده بود٬ علی ابن ابیطالب (ع) را به جانشینی خود معرفی کرد٬ لذا جانشینی رسول خدا امری انتخابی و بیعتی نیست . همانطور  که خداوند محمد (ص) را رسول خدا کرد ٬ علی (ع) را هم جانشین او نمود.

اولین قیام شیعیان قیام امام حسین (ع) است که منشا تمام قیامهای بعدی و مرکز فکر شیعه خصوصا شیهع اثنی عشری است. برای شیعه اثنی عشری واقعه ای مهمتر از قیام حضرت حسین بن علی (ع)  وجود ندارد.

 کورت فریشلر نویسنده آلمانی که درباره امام حسین (ع) و واقعه عاشورا تحقیقاتی کرده ٬در کتاب  امام حسین و ایران می نویسد :

در هر کجا و هر دوره که یک حکومت استبدادی وجود داشته ٬بایه آن حکومت بر روی ترس بوده و حاکم سعی می کرده که ترس از خود را در دل مردم حفظ کند . چون می دانسته روزی که ترس از بین برود ٬ او دیگر حاکم نخواهد بود.شکنجه های هولناکی که در گذشته از طرف حکام بر مردم وارد می آمد ٬ فقط برای این بود که از او بترسند و فکر می کردند که هر قدر ترس مردم از آنها بیشتر باشد ٬ بایه حکومتشان محکم تر خواهد شد.

شیعه در تاریخ ایران تالیف رضا نیازمند

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سید مجید یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:01 ب.ظ

الان که شیعه حاکم است اگر ظلمی دیده شود چه باید کرد
آیا مذهب دیگری برای قیام وجود دارد و یا باید پذیرفت این ظلم و ستم را ؟

متاسفانه در طول حکومت شیعیان در تاریخ ایران این ظلم وجور همیشه بوده !! ( بر اساس این کتاب ) قساوت وبیرحمی شاه اسماعیل بعنوان پایه گذار این مذهب در ایران از مواری است که در این کتاب به آن اشاره شده.

باغ رویاها یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 07:53 ب.ظ http://www.baghroyaha.blogsky.com

سلام . خوبی؟ مطالب وبلاگت رو خوندم و لذت بردم .نکته ای که برای من جالب بود و واقعا جای ستایش و تحسین داره این هست که به عنوان یک دختر و یک خانوم محترم اطلاعات جالبی در زمینه های مختلف دارید که نشان از خوش فکری و روشن بودن شما دارد٬.در پناه حضرت مهر باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد