مادران شاغل

امروز نتیجه تحقیقاتی رو اینجا دیدم که با خوندن تیترش این جمله به ذهنم رسید : تسکین وجدان درد ما مادران شاغل !!

بخشهائی :

-به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متخصصان(انگلیسی ) برای انجام این تحقیق یکهزار و دویست زن 15 تا 54 ساله را مورد مطالعه قرار دادند. نتایج بدست آمده نشان داد:‌ زنانی که تا سن 54 سالگی نقش همسر، مادر و کارمند را داشته‌اند، در مقایسه با زنانی که این سه نقش را نداشته‌اند، کمتر بیمار می‌شوند

-محققان بر این باورند وضع سلامتی بهتر در مادران شاغل به علت داشتن چند نقش در زندگی آنهاست و نه دلیل آن. به عقیده آنان،‌ زنانی که در خانه هستند به خاطر تحرک کمتر و دسترسی آسانتر به غذا و خوردن ته مانده غذای فرزندانشان، آمادگی زیادی برای چاق شدن دارند.

اما ظاهرا ایندفعه محققان سلامت روحی روانی خود مادران رو در نظر گرفتند نه بچه ها! اگه تحقیقات تو کشور عزیز ما انجام میشد احتمالا برعکس بود ضمن اینکه ممکن بود بنا به دلالیل معلوم حتی اگر از همین جهت هم بررسی میشد نتیجه هم بر عکس میشد !! ( آخر خوشبینی !)

پ.ن. دوستان ! معلومه که این فقط یه بررسی آماریه  و نتیجه بدست آمده شاید بشه گفت بطور متوسطه و نمی شه به هر خانم خونه داری تعمیمش داد پس لبخند بزنید باز هم لینک. کاملترشو بخونید!

 

نظرات 8 + ارسال نظر
همکلاسی چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:37 ق.ظ

میشه یک نتیجه گیری علمی دیگر هم کرد :

رابطه مستقیمی بین تعداد مادران شاغل و مقدار دور ریز غذا وجود دارد!

زنده باد مادران شاغل!

مامان فرین چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:18 ب.ظ

پس منی که فقط مامان خونه هستم باید هزار تا درد داشته باشم که..........فکر میکنم نتایج مطلق نباشه.............به هر حال اونهایی که هم مادرند و هم کارمند بیشتر احساس سودمندی میکنن این رو قبول دارم.

رویا چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:55 ب.ظ

سلام محبوب جون. علت این که یه مادری که سرش شلوغه مریض نمیشه یه چیزه: وقت مریض شدن رو نداره! علم پزشکی طبق معمول در این باره هم در اشتباهه. من خودم تا حالا صد بار اومدم مریض بشم دیدم وقت نیست منصرف شدم. شاید بچه ها که بزرگ شدن تجمل مریض شدن به ما هم دست بده. والله اعلم!

نکته جالبی بود:)

مامان فرین جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:20 ب.ظ

محبوبه جان من طبق پیشنهاد شما که گفتی فلورانس خیلی عالی بود رفتم اونجا رو ببینم اما متاسفانه خیلیییییییییی شلوغ بود و نتونستیم اونجوری خوب بگردیم و البته حال بد منم مزید بر علت بود...ولی اون پیتزا و پاستا خییییییییییلی چسبید..........سلام برسون.

پویا جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 03:48 ب.ظ http://pesareshikamo.blogsky.com

سلام خوبی ؟
من که چیزی سر در نیووردم از این مطلب
یه سرم به منم بزن خوشحال میشم اپدیتم با یه شعر قشنگ
تا بعد خدانگهدار

سید مجید شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 03:23 ب.ظ http://neveshte.blogsky.com

اگر بحث نقش داشتن باشد البته آنها که تو خانه می مانند نقشهای مهمتری بازی می کنند که افراد شاغل از این بابت فرصت پیدا نمی کنند.
مطمئنا خانمهای شاغل ضمن داشتن دغدغه کارهای خود دغدغه بچه ها را هم دارند و از اینکه نمی توانند خوب به آنها برسند فکرشان مشغول است و غصه می خورند خود همین غصه خوردن باعث می شود همان ته مانده بشقاب بچه ها سریع بسوزد . چون بعید می دانم تو ایران خودمان خانمهای شاغل هم از ته مانده بشقابها که هیچ از مانده دیگ و ته دیگ هم بگذرند .آن وقت دائم هم از اضافه وزن می نالند و تصمیم می گیرند از سال بعد دیگه برنج نخورند.
چی گفتم !!
این همکلاسی هم هنوز چراغاشو درست نکرده

[ بدون نام ] یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:53 ب.ظ http://llee.blogsky.com

سلام دوست عزیز
خیلی ممنون از نظرات زیبای شما. دلیل خالی بودن بعضی پستهام فکر میکنم برای تمامی وبلاگ نویسها مشخص باشه. میدونم کار تقریبا بدیه اما خوب چاره ای نیست. بای

خورشید چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:05 ب.ظ http://www.khorshidschool.org

سلام!
شما راجع به زنان شاغل نوشتین و من میخوام بگم اگه کسی میخواد کاری رو شروع کنه ما براش کارگاه مهارت آموزی داریم:

مدرسه کارآفرینی خورشید
برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی « موسسه اروپا- آسیا» :
کارگاه آموزشی «تدوین طرح کسب و کار من» یک دوره‌‌ی مجازی است که توسط مدرسه خورشید، به صورت رایگان در طول مدت شش هفته ارایه خواهد شد و مطالب درسی این دوره به شیوه‌ای کارگاهی و کاملاً کاربردی و مجهز به جدیدترین راهکارهای آموزش مجازی تهیه شده است..
دانشجویانی که برای شرکت در این دوره انتخاب شوند قادرخواهند بود تا در پایان این دوره طرحی دقیق و واقع بینانه در جهت اجرایی کردن ایده کاری خود تدوین کنند.
این دوره‌ی مجازی در هر هفته شامل متن درسی، مثال‌های واقعی و بحث‌های گروهی درباره‌ی آنها، چت هفتگی برای پیشبرد طرح کسب و کار تحت نظر اساتید باتجربه بین‌المللی و بومی خواهد بودبرنامه هفتگی این دوره به ترتیب زیرخواهد بود:
هفته اول: پیدا کردن ایده کاری
هفته دوم: تعریف مشتری
هفته سوم: ایجاد یک سیستم کارا و باکیفیت
هفته چهارم: تحلیل مخارج و سودآوری
هفته پنجم: بازاریابی
هفته ششم: حل مشکلات پیش رو و روبرو شدن با چالشهای احتمالی
برای اطلاعات دقیق تر از سایت ما دیدن کنید:
www.khorshidschool.org
فرم ثبت نام دوره زمستانی مدرسه خورشید از روز 14 آذر1388 در دسترس بوده و مهلت ثبت نام تا 14 دی ماه 1388 خواهد بود.
دوره جدید از تاریخ 20 دی ماه 1388 شروع خواهد شد
در صورت تمایل به ثبت نام به این آدرس مراجعه کنید:
http://khorshidschool.org/online-training
منتظرتون هستیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد