Chalice یا Holy Grail چیست و یا کیست ؟!

 

 

    Chalice از لحاظ لغوی به معنای جام باده و خصوصا به جام شرابی که مسیح در آخرین شام خود با  حواریون از آن نوشیده گفته میشه

 

اما معنی که من از آن در نظر دارم و درواقع ایده نام گذاری این وبلاگ رو از  اون گرفتم تعریف جالبی است که در کتاب داوینچی کد نوشته دن براون خوندم. این کتاب راز نقاشی شام آخر داوینچی روهم  برملا می کنه و می گه که  Chalice یا  Holy Grail  شیئ نیست بلکه یک انسانه... یک زن!

 

در واقع سمبل های که ما امروزه بعنوان سمبل زن یا مرد می شناسیم فرم تغییر یافته مدل های قدیمی ۸  برای مرد و ۷ برای زنه و به این فرم زنانه  Chalice  هم گفته میشده.

 

داستانهای تاریخی به ما میگه که Holy Grail یک Chalice بوده یک جام اما این یک تمثیل برای حمایت از  Chaliceواقعی  بوده  یک زن, یک زن مقدس,سپنتا. و این زن راز داستانه.

 

قصد ندارم کل داستان رو تعریف کنم با توجه به اینکه فیلم این داستان ماه آینده به بازار میآد ولی خوندن این کتاب رو به همه توصیه می کنم . شنیدم به فارسی هم ترجمه شده

کتاب زیبای دیگری از همین نویسنده  Angels and Demons

نظرات 5 + ارسال نظر
اطهر چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:19 ب.ظ http://brightfire.blogsky.com

یک شب از دست کسی
باده ای خواهم خورد
که مرا با خود، تا آن سوی اسرار جهان خواهد برد!
با من از «هست» به «بود»
با من از نور به تاریکی،
از شعله به دود
با من از آوا تا خاموشی،
دورتر، شاید تا عمق فراموشی
راه خواهد پیمود.


خیلی جالب بود

سید مجید چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:41 ب.ظ http://neveshte.blogsky.com

مثل اینکه موضوع خیلی جدی است.واقعا نمی دانستم که این اندازه ریشه دار باشد. وبلاگی که یک نام آن این اندازه پشتوانه تاریخی و فلسفی داشته باشد مطمئنا فواید فراوانی برای خوانندگانش بهمراه خواهد داشت.

شما لطف دارید:)

مثل آب برای شکلات پنج‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:04 ب.ظ

کاش توضیح داده بودی من تبلیغ فیلمشو دیدم به نظرم ترسناک اومد.من فیلمای ترسناک نگاه نمی کنم.

همکلاسی جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:35 ق.ظ

چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید!

[ بدون نام ] شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:38 ق.ظ

این کتاب ترجمه شده! خوندنش هم خالی از لطف نیست.
انتشارات زهره دو سال پیش کتاب رو چاپ کرد و الان به چاپ پنجم هم رسیده!
تا اونجا که تو نمایشگاه با خبر شدم دژ دیجیتال دن براون رو هم در دست چاپ دارن و ایضاً دو کتاب دیگر، فرشتگان و شیاطین؛ نقطه ی فریب.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد