اهمیت کار زنان

امروز مقاله جالبی در هفته نامه اکونومیست خوندم و فکر کردم شاید بد نباشه قسمتهای از اون رو اینجا بیارم ( البته با ترجمه خودم!) اگه فارغ از مسائل موجود بهش نگاه کنیم می بینیم که بیراه هم نمی گه و در واقع جوامع بدلایل واهی ! خودشون رو از پیشرفت محروم کرده اند ( بدلیل عدم استفاده از نیروی کار نیمی از جامعه )  و خیال هم ندارند نظرشونو عوض کنند !!

 

-حتی امروزه در دنیای پیشرفته و مدرن بررسی ها نشان می ده پدر و مادر ها  ترجیح می دند که به جای دختر نوزادشون پسر باشه! یکی از دلایل قدیمی اینکه چرا پسرها بیشتر مورد توجه هستند اینه که  ا نتظارمیره آنها  نیازهای مالی والدین خودرا در سنین پیری برآورده کنند.

زمان آن رسیده که والدین دوباره فکر کنند شاید بهتر باشه که روی دختر ها سرمایه گذاری کنند.

 

دختر ها در مدرسه نمره بهتری می گیرند و در بیشتر کشورهای توسعه یافته زنها بیشتر از مردها به دانشگاهها راه پیدا می کنند بنابراین زنها شرایط بهتری برای بدست آوردن شغل مناسب در قرن 21 ام - که در آن روی توانائیهای مغزی بیشتر از زور بازو حساب می شه- دارند.

بررسی ها نشان داده که زنها بطور مداوم بازده مالی بهتری نسبت به مردها دارند.

 

علاوه بر این افزایش در نیروی کار زنان در کشورهای غنی مهمترین عامل پیشرفت در چند دهه اخبر این کشورها بوده .

این درسته که هنوز هم زنان دستمزد کمتر و پستهای پائین تری رو در شرکتها دارند  اما همانطور که در سالهای آتی  پیشداوری ها کمرنگنر می شوند زنان شانس بیشتری برای فعالیت بیشتر و در نتیجه در امد بیشتر خواهند داشت.

 

دولتها هم باید از این نیروی کار نهفته استقبال کنند زنان بحق از سالها استثمار شکایت می کنند با وجود این اقتصاد دانان معتقدند که حتی این استثمار به اندازه کافی نبوده!!زنان مهمترین منابع استفاده نشده  هستند!

بکار گیری صحیح از نیروی کار آنها یکی از راهها برای حل مصیبتهای موجود شامل کاهش جمعیت و فقر محسوب میشه.

 

مطالعات نشان داده زنان بیشتر مایل هستند برای پیشرفت و توسعه سلامتی و تعلیم وتربیت و از بین بردن فقر سرمایه گذاری کنند تا ساختن تانک و بمب!!

 

از قدیم گفته اند زنان باید دوبرابر مردان کار کنند تا کارشون نصف کار مردها ارزش گذاری بشه!! خوشبختانه این برای آنها زیاد سخت نیست !-

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
سپید دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:06 ب.ظ

جالب بود
نیازی به اثباتش نیست چون یه چیز کاملا واضحیه که زنها از لحاز فکری بالاتر از مردها هستند اما از قدیم گفته اند : ادم خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد!

ضمن تشکر از اظهار نظرت در مورد نوشته من باید بگم که باهات موافق نیستم یعنی با هر گونه تفکر تمامیت خواهانه مخالفم :) ما خودمون هم می دونیم که اینطور نیست و تمام تلاش من اینه که بگم به انسانها باید فارغ از جنسیتشون نگاه کرد اگه در این مقاله سعی شده از زنها صحبت بشه دلیل این نیست که مردها رو رد کرده باشه بلکه خواسته بگه که ارزش کار زنان توانا کمتر از مردان توانا نیست .

[ بدون نام ] دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 04:34 ب.ظ http://llee.blogsky.com

با اجازت یه کپی برداری مختصر کردم. خیلی ممنون

سپید سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:21 ق.ظ

نمیدونم شاید اینطوری باشه که تو میگی
اما من عقیده دارم اگر مغز زنها نبود مردها زحمت استفاده از زور و عقل رو به خودشون نمی دادن!!
البته ممکنه که من در اشتباه باشم ولی تجربه تا الان اینو بهم اثبات کرده

سیدمجید سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:40 ق.ظ http://neveshte.blogsky.com

بحث برابری که پیش میاد ، به همین نکته اشاره داره که فضائی فراهم بشه که هر کسی بسته به توانائیهایش ، بعنوان یک انسان، بتواند در کارها مشارکت نماید. دیدگاههای امروز جهان در حال تغییر سریعی است گرچه در ابتدای راه است.وقتی بنگرید از سال گذشته زنان بسیاری در کشورهای مختلف در مقامهای عالی مملکتی قرار گرفتند و این یعنی آنکه مردم هم در رای خود به این باور رسیده اند که خانمها هم می توانند از عهده اینگونه کارها برآیند.اتفاقا" خانمها تا موضوعاتی برایشان حل نشده باقی بماند خواب به چشمشان نمیاد تا آن مسئله حل شود و همین امر دلیل مهمی بر توانائی ایشان است از همه آقایون هم هشیار ترند. اما چیزی که هست وقتی پای رقابت به میان می آید جسارت حضور قوی را در خود نمی بینند و اگر هم ببینند موانع عرفی و قوانین اجتماعی مانعشان می شود.
اینها را که گفتم ربطی به ایران نداره . وضع تو ایران خیلی خرابه !! تو ایران زنان باید درخانه نشینند و بشویند و بپزند و بزایند. دولتمردان ما تازه در حال رفع این موضوع هستند که آیا خانمها می توانند در استادیم های ورزشی به همراه آقایان حضور یابند یا خیر؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد